1. sat |
8:00-8:45 |
13:30-14:15 |
2. sat |
8:50-9:35 |
14:20-15:05 |
3. sat |
9:45-10:30 |
15:15-16:00 |
4. sat |
10:40-11:25 |
16:05-16:50 |
5. sat |
11:30-12:15 |
16:55-17:40 |
6. sat |
12:20-13:05 |
17:45-18:30 |
Nastava u višim razredima (V. - VIII.) odvija se u specijaliziranim učionicama, tako gotovo svaki predmet ima svoju učionicu.
Razredi u 2023./2024.
peti razredi | šesti razredi | sedmi razredi | osmi razredi |
5.a Zdenka Baković |
6.a Nada Stojanović |
7.a Ana Rabbi |
8.a Ivan Getto |
5.b Luka Vrbanić |
6.b Ivana Kostadinović |
7.b Ines Banek |
8.b Svetlana Grujić |
5.c Petar Jukić |
6.c Sonja Jakobfi |
8.c Josip Klaić |
|
8.d Tanja Babić |
Došavši u šesti razred, učenici su uplovili u razdoblje srednjeg vijeka. Iako je ono često nazivano „mračnim dobom“ zbog barbarskih provala, ratova, bolesti i velikog postotka nepismenog stanovništva, učenici su proučavajući navedeno povijesno razdoblje došli do zaključka kako ono i nije bilo tako mračno, a dokaz tome su brojni pravni zakoni, prekrasne građevine i katedrale, širenje pismenosti i nastanak škola te formiranje područja koja će kasnije prerasti u europske nacionalne države.
Kroz ovaj projekt proučavali su život srednjovjekovnih monarha, njihove simbole moći, Hrvatsku u vrijeme narodnih vladara te razvoj utvrda i dvoraca.
U prvom dijelu projekta nastali su prekrasni simboli kraljevske vlasti, mačevi i krune!
Proučavajući nacionalnu povijest, upoznali su se s vladavinom hrvatskih knezova i kraljeva te su dizajnirali poštanske markice s odabranim motivima. Markice su izradili prema uputama i sa svim potrebnim elementima. Među ostalim, na markicama se našla kraljica Jelena, kralj Dmitar Zvonimir, kralj Petar Krešimir IV., kralj Tomislav, pismo kneza Branimira papi Ivanu VIII. te razni spomenici i materijalni izvori koji nam svjedoče o bogatom kulturnom djelovanju Hrvata.
U posljednjem dijelu projekta, učenici su proučavali srednjovjekovne burgove i dvorce, njihov način izgradnje, ulogu u obrani i elemente od kojih se sastoje. Na temelju istraživanja nastalo je oko 70 prekrasnih dvoraca. Svi su radovi izrađeni i ukrašeni od materijala koji su imali kod kuće. Osim širenja znanja o srednjovjekovnoj povijesti, učenici su ovim putem razvijali i svoje motoričke vještine i kreativnost. Učenici svakog razreda međusobno su vrednovali svoje radove te su anonimnim glasovanjem izabrali po tri najljepša dvorca u razredu. Učenici koji su u izboru najljepšeg dvorca osvojili prvo mjesto, proglašeni su povjesničarem mjeseca te su tako ušli u završnu „borbu“ za izbor povjesničara godine! Nakon izbora, napravljena je izložba te je dio radova predstavljen u školskom holu dok drugi dio krasi učionicu povijesti.
Hvala svim učenicima na suradnji i prekrasnim radovima, ali i roditeljima koji su pripomogli u realizaciji projekta!
učiteljica Povijesti Samanta Velemirović
Povijest nam nije korisna zato što bismo u njoj čitali prošlost – nego zato što čitamo budućnost.
Jean Baptiste Say