“Istraži, stvori, predstavi – povijest drugačijim očima”

by | svi 21, 2025 | Naslovnica

(projektni zadaci iz povijesti)

Tijekom mjeseca travnja i svibnja učenici petih, šestih i sedmih razreda sudjelovali su u raznim projektnim zadacima u sklopu nastave povijesti, kroz koje su razvijali istraživačke vještine, kreativnost te proširivali svoje znanje na zanimljiv i primjenjiv način.

Svi učenici su za svoj projektni zadatak pravovremeno dobili detaljne upute za rad, a bili su jasno upoznati i s elementima te načinom vrednovanja, koji je uključivao kriterije poput točnosti i dubine istraženog sadržaja, kreativnosti, jezične izražajnosti i kvalitete prezentacije.

Učenici petih razreda imali su projektni zadatak pod nazivom “Rimski carevi – omotnica koja priča”. Svaki učenik odabrao je jednog rimskog cara, istražio njegov život i vladavinu, a potom izradio omotnicu za knjigu prema zadanim uputama. Na kraju su svoj rad predstavili ostalim učenicima u razredu. Ovim zadatkom učenici su razvijali istraživačke sposobnosti, kreativnost te se upoznali s brojnim zanimljivostima iz razdoblja Rimskog Carstva. Projekt se mogao izraditi i u digitalnom obliku.

Učenici šestih razreda izrađivali su projektni zadatak pod nazivom “Srednjovjekovni burg”. U okviru zadatka izradili su maketu srednjovjekovnog burga s jasno određenim elementima. Nakon izrade, učenici su predstavili svoj rad u razredu, objasnili od kojih se dijelova burg sastoji, koja je njihova funkcija te kako je funkcionirala obrana i napad u srednjem vijeku. Kroz ovaj zadatak učenici su povezivali nastavne sadržaje s praktičnim radom, razvijali kreativnost i motoričke vještine, te pokazali maštovitost i preciznost u izradi svojih radova.

Učenici sedmih razreda birali su između dva projektna zadatka: “Dnevnički zapisi cara Franje Josipa I.” i “Intervju”.

  • Učenici koji su radili samostalno izradili su Dnevnik cara Franje Josipa I., u kojem su kroz dnevničke zapise prikazali carev život i vladavinu. Time su vježbali kreativno izražavanje, kronološko povezivanje događaja te razumijevanje političkih odluka iz osobne perspektive cara.
  • Učenici koji su se odlučili raditi u paru, osmislili su Intervju s jednom od ponuđenih hrvatskih povijesnih ličnosti (Héderváry, Mažuranić, Radić). Tijekom izrade intervjua istražili su život i djelo odabrane osobe te osmislili zanimljiva i informativna pitanja. Projekt se mogao izraditi i u digitalnom obliku.

Kroz sve projektne zadatke učenici su pokazali zavidnu razinu kreativnosti i odgovornosti. Na kraju projektnih aktivnosti provedena je kratka evaluacija, u kojoj su učenici istaknuli da im je ovakav način rada zanimljiv, poticajan i drugačiji od uobičajenog načina učenja.

                                                                                      učiteljica povijesti Samanta Velemirović

 

Pročitajte još

Jesen u PB-u

Jesen u PB-u

U proteklom razdoblju u produženom boravku prigodno smo pozdravili jesen prikupljanjem jesenskih plodova, a učenici su ih donosili i rado o njima razgovarali. Uživali smo i u igri u školskom dvorištu te u šetnjama gradom, istražujući okolinu i učeći kroz zabavu. Kroz...

Mjesec knjige u PB-u

Mjesec knjige u PB-u

Tijekom Mjeseca knjige (15.10-15.11) učenici su u produženi boravak donijeli svoje omiljene slikovnice te ih ponosno predstavljali prijateljima. Čitali su priče prijateljima, bojali likove iz bajki i razgovarali o njihovim osobinama. Posjetili smo i školsku knjižnicu,...

Skip to content