(projektni zadaci iz povijesti)
Tijekom mjeseca travnja i svibnja učenici petih, šestih i sedmih razreda sudjelovali su u raznim projektnim zadacima u sklopu nastave povijesti, kroz koje su razvijali istraživačke vještine, kreativnost te proširivali svoje znanje na zanimljiv i primjenjiv način.
Svi učenici su za svoj projektni zadatak pravovremeno dobili detaljne upute za rad, a bili su jasno upoznati i s elementima te načinom vrednovanja, koji je uključivao kriterije poput točnosti i dubine istraženog sadržaja, kreativnosti, jezične izražajnosti i kvalitete prezentacije.
Učenici petih razreda imali su projektni zadatak pod nazivom “Rimski carevi – omotnica koja priča”. Svaki učenik odabrao je jednog rimskog cara, istražio njegov život i vladavinu, a potom izradio omotnicu za knjigu prema zadanim uputama. Na kraju su svoj rad predstavili ostalim učenicima u razredu. Ovim zadatkom učenici su razvijali istraživačke sposobnosti, kreativnost te se upoznali s brojnim zanimljivostima iz razdoblja Rimskog Carstva. Projekt se mogao izraditi i u digitalnom obliku.
Učenici šestih razreda izrađivali su projektni zadatak pod nazivom “Srednjovjekovni burg”. U okviru zadatka izradili su maketu srednjovjekovnog burga s jasno određenim elementima. Nakon izrade, učenici su predstavili svoj rad u razredu, objasnili od kojih se dijelova burg sastoji, koja je njihova funkcija te kako je funkcionirala obrana i napad u srednjem vijeku. Kroz ovaj zadatak učenici su povezivali nastavne sadržaje s praktičnim radom, razvijali kreativnost i motoričke vještine, te pokazali maštovitost i preciznost u izradi svojih radova.
Učenici sedmih razreda birali su između dva projektna zadatka: “Dnevnički zapisi cara Franje Josipa I.” i “Intervju”.
- Učenici koji su radili samostalno izradili su Dnevnik cara Franje Josipa I., u kojem su kroz dnevničke zapise prikazali carev život i vladavinu. Time su vježbali kreativno izražavanje, kronološko povezivanje događaja te razumijevanje političkih odluka iz osobne perspektive cara.
- Učenici koji su se odlučili raditi u paru, osmislili su Intervju s jednom od ponuđenih hrvatskih povijesnih ličnosti (Héderváry, Mažuranić, Radić). Tijekom izrade intervjua istražili su život i djelo odabrane osobe te osmislili zanimljiva i informativna pitanja. Projekt se mogao izraditi i u digitalnom obliku.
Kroz sve projektne zadatke učenici su pokazali zavidnu razinu kreativnosti i odgovornosti. Na kraju projektnih aktivnosti provedena je kratka evaluacija, u kojoj su učenici istaknuli da im je ovakav način rada zanimljiv, poticajan i drugačiji od uobičajenog načina učenja.
učiteljica povijesti Samanta Velemirović