U petim i šestim razredima naše škole uspješno su provedeni razredni projekti iz povijesti koji su učenicima omogućili kreativno izražavanje, istraživanje povijesti i aktivno sudjelovanje u procesu učenja.
Učenici petih razreda imali su zadatak izraditi maske egipatskih bogova i faraona. Kroz ovaj projekt, učenici su imali priliku istražiti fascinantne aspekte egipatske mitologije, vjerovanja i simbolike, koja je bila ključna za svakodnevni život starih Egipćana. Svaki je učenik odabrao jednog egipatskog boga, božicu ili faraona, proučavao njegove karakteristike, moći i ulogu u mitologiji, a potom je izradio masku koja je predstavljala tog boga. Uz izradu maski, učenici su pripremili i izlaganje u prvoj osobi, predstavljajući sebe kao egipatske bogove i iznoseći informacije o svojim osobinama i ulozi u egipatskom društvu. Na ovaj zanimljiv način učenici su se upoznali sa zanimljivostima o egipatskoj civilizaciji, njezinim vjerovanjima o zagrobnom životu i bogovima, kao i s kulturnim aspektima tog fascinantnog razdoblja.
Učenici šestih razreda istraživali su povijest hrvatskih knezova i kraljeva. Ovaj projekt omogućio im je da se vrate u razdoblje srednjeg vijeka i dublje razumiju važnost hrvatskih vladara u oblikovanju hrvatske povijesti. Svaki je učenik odabrao jednog hrvatskog kneza ili kralja, proučavao njegov život, političke odluke, bitke koje je vodio i važnost njegovih postignuća za razvoj Hrvatske. Nakon toga, učenici su pripremili izlaganje u prvoj osobi, predstavljajući sebe kao jednog od tih vladara i iznoseći ključne događaje iz njihove vladavine, naglašavajući njihov utjecaj na srednjovjekovnu Hrvatsku. Kroz ovaj projekt učenici su se upoznali s povijesnim razdobljem srednjeg vijeka, izazovima i uspjesima hrvatskih vladara, te su na kreativan način razvijali svoje vještine istraživanja i javnog nastupa.
Prema riječima učenika za većinu je ovo bio prvi put da su izlagali na ovakav način, kroz predstavljanje u prvoj osobi i glumačku interpretaciju svojih uloga. Iako je bila prisutna trema, učenici su odlično izvršili zadatak. Neki od njih su čak pokazali iznimne glumačke sposobnosti, uživljavajući se u svoje uloge, te su svojim nastupima obogatili cijeli projekt.
Oba projekta nisu samo omogućila učenicima da prošire svoje znanje, već su ih potaknula na razmišljanje o važnosti povijesti, kulture i tradicije. Kroz istraživanje, izradu maski i pripremu izlaganja, učenici su naučili kako se povijest može prikazati na zanimljiv i interaktivan način, što je obogatilo njihov osobni razvoj. Na kraju, rezultati projekata bili su izuzetno zanimljivi i poučni, a učenici su pokazali veliku kreativnost.
Učiteljica povijesti Samanta Velemirović
Više slika pogledajte na sljedećoj poveznici:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1019951556606367&set=pcb.1019951716606351